۱۳۸۲ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

كاريكاتور آذربايجان شرقي و مبارزه با اعتياد

نمايشگاه هنرمندان برجسته استانهاي آذربايجان‌شرقي با موضوع مبارزه با اعتياد در اروميه برپا شده است.
عباسي زاده مدير اداره امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌غربي و مسوول اين نمايشگاه ـ گفت: دراين نمايشگاه 49 اثر كاريكاتور از 28 هنرمند، 41 اثر عكس، و 28 اثر طراحي به نمايش عمومي گذاشته شده است.
وي افزود: ويژگي بارز اين نمايشگاه اين است كه هيچكدام از آثار نگاهي مستقيم و خاص و رئاليستي به موضوع اعتياد ندارند؛ بلكه كارهايي نمادين و سمبليك در مبارزه با اعتياد است.او آثار اين نمايشگاه را نشان‌دهنده تفكر خلاق جوانان براي پرچمداري مبارزه با آفات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي عنوان كرد .مدير اداره امور هنري فرهنگ وارشاد اسلامي آذربايجان‌غربي كار هنر را مبارزه با مواد مخدر و اعتياد ندانست .
وي اظهار داشت: پديدآوردن فرهنگ فرار از اعتياد و روي‌آوردن به خلق آثار هنري براي خلق آثار بديع هنري و نيز ايمن‌سازي فكري جامعه رسالتي است كه نمايشگاه براي خود انتخاب كرده است .
به گزارش خبرنگار ايسنا آثار مختلف به نمايش در آمده در اين نمايشگاه، وضعيت معتادان جامعه را به تصوير كشيده و در برخي آثار كاريكاتور نيز با نگاهي طنزآلود نسبت به عاقبت ابتلا به اعتياد هشدار داده شده است. خالقان آثار هنري اين نمايشگاه در كنار آثار هنري خود ايستاده و توضيحات لازم را به بازديدكنندگان ارايه مي‌كنند .
اين نمايشگاه كه توسط حجت‌الاسلام سپهري ـ مدير‌كل اداره فرهنگ وارشاد اسلامي ـ و دكتر كارگر ـ معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي آذربايجان‌غربي ـ افتتاح شد تا چهارم تيرماه در محل تالار شمس مجتمع فرهنگي- هنري اروميه برپاست.

هیچ نظری موجود نیست: