۱۳۸۲ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

ميراث معنوي به دو سالانه كاريكاتور مي رود
خبرگزاري ميراث فرهنگي

درصورتي كه سازمان ميراث فرهنگي همكاري كند ،‌ميراث معنوي نيز يكي از موضوع هاي ششمين دو سالانه كاريكاتور تهران مي شود.
به گزارش ميراث خبر ،‌مسعود شجاعي طباطباييMassoud Shojai Tabatabai ، كاريكاتوريست و عضو هيأت اجرايي دو سالانه كاريكاتور ،‌با بيان اين مطلب گفت: « تا به حال سازمان انتقال خون و سازمان بهينه سازي مصرف سوخت براي مشاركت در دو سالانه ششم كاريكاتور اعلام همكاري كرده اند.»
او كه دو سالانه تهران را يكي از معتبرترين دو سالانه هاي دنيا با امتياز چهار ستاره عنوان مي كرد ،‌گفت : « تا به حال موضوع هاي انتقال خون سالم و بهينه سازي مصرف سوخت از موضوع هاي اين دو سالانه شده اند و ما جا داريم تا موضوع سوم را هم به نمايشگاه اضافه كنيم و خيلي خوب است اگر ششمين دو سالانه كاريكاتور بتواند به طرح اطلاعاتي در زمينه ضرورت توجه به ميراث فرهنگي بپردازد. به ويژه اين كه امسال از سوي يونسكو سال « ميراث معنوي » نام گذاري شده است . و همان طور كه در سومين دو سالانه كاريكاتور يكي از موضوعات ميراث فرهنگي بود امسال نيز ميراث معنوي را مي توان سوژه كاريكاتور‌ها كرد.»
شجاعي طباطبايي با بيان اين مطلب كه دو سالانه كاريكاتور به لحاظ مالي به خود كفايي رسيده است . گفت:« خودكفايي به معني اين است كه بتوانيم كتاب نمايشگاه را چاپ كنيم و مهمان هاي خارجي دعوت كنيم . و همايش هايي را برپا كنيم.» او در ادامه مشاركت نهادها و سازمان ها در سر و سامان دادن به اين اقدام ها عنوان كرد و گفت: « امسال قصد داريم كه حداقل سه نفر از بهترين هاي كاريكاتور دنيا را به دو سالانه دعوت كنيم.»
رييس خانه كاريكاتور با اشاره به ميزان مشاركت سازمان ها در برپايي نمايشگاه گفت: «براساس ميزان مشاركت هر سازماني ما مي توانيم علاوه بر چاپ آرم آن سازمان و اختصاص موضوعي به آن ، كاريكاتورها را هم براي مدتي در اختيار آنها قرار دهيم تا بتوانند نمايشگاه برگزار كنند و پس از مدتي كه در قرار داد ذكر مي شود آثار را به موزه هنرهاي معاصر بسپارند.
شجاعي طباطبايي كه دبيري دو سالانه پنجم كاريكاتور تهران را به عهده داشت « فائزه علي دوستي » را دبير دو سالانه ششم عنوان كرد و گفت :« اگر اعتبارات ما تأمين شود مانند دوره هاي قبل در فصل پاييز دو سالانه را بر پا مي كنيم.»

هیچ نظری موجود نیست: