۱۳۸۱ تیر ۲۳, یکشنبه

گفتـگوي اينـترنتي با اد اسـتكلي
مهدي صادقي كيهان كاريكاتور

لطفا” از خودت براي ما بگو ؟
ــ من اد استكلي Ed Steckley 28 سال دارم و در شهر ميلواكي زندگي مي كنم . البته قصد دارم كه براي زندگي به بوستون بروم ، حداقل تا چند ماه ديگر ! من با همسر مهربانم و دو گربه ام زندگي مي كنم. همسرم بزرگترين كمك و بهترين دوست من است . هر وقت در مورد كاري دچار مشكل مي شوم ، تنها كسي كه از او الهام مي گيرم ، همسرم است . هميشه سعي كرده ام كه كارم را بدوون هيچ وقفه اي انجام دهم و فكر مي كنم ناكنون موفق بوده ام .
از چه زماني شروع به اين كار كردي ؟
ــ وقتي در كلاس ششم درس مي خواندم ، كم كم متوجه شدم كه علاقه بسيار زيادي به كاريكاتور چهره دارم . فكر مي كنم 11-10 ساله بودم كه شروع به كشيدن كاريكاتور كردم . در آن زمان هميشه مجله MAD را مي خواندم و شايد بيش ترين چيزي كه باعث شد من به اين هنر علاقه پيدا كنم ،‌همين مجله بود .
در آن زمان چهره معلمان مدرسه را طراحي مي كردم . البته همه فكر مي كردند كه كشيدن كاريكاتور چهره يك معلم كار خلافي است . من به كشيدن كارتون طنز و كاريكاتور خنده دار علاقه بسيار زيادي دارم و همينطور به خواندن مجله ‹ مد ›
در مورد فعاليتهايت در مجلات بگو ، آيا كتابي از كارهاي خودت چاپ كرده اي ؟
ــ متاسفانه ،‌تاكنون موفق نشده ام كتابي را از كارهايم چاپ كنم ،‌اما توانسته ام د رمجلات بزرگ خودم را خوب نشان بدهم . البته بيش تر آنها مجله هايي بوده اند كه در خود آمريكا به چاپ مي رسند ، ولي در چند مجله بين المللي هم فعاليت داشته ام .
در سرتاسر آمريكا مجلات طنز بسيار زياد و متنوعي چاپ مي شود كه استقبال مردم از آنها هم زياد است . اغلب آنها مجلات طنز دانشجويي اند كه متاسفانه فاقد پايگاه هايي سازمان يافته براي خودند .
در مورد موفقيت هايت در مسابقات بگو ؟
ــ من عضو شبكه جهاني NCN هستم كه يك سازمان بين المللي است و گروهي از هنرمندان سراسر دنيا عضو آن هستند . در سال 1999 - 2000 دبير اين سازمان بوده ام و فعاليتم را تاكنون ادامه داده ام . آنها هر سال اقدام به برگزاري يك مسابقه مي كنند كه جايزه دوسال آن را من بردم . در سال 99 مدال برزنز و در سال 2000 مدال نقره گرفتم .
همچنين جوايزي را از سازمان هاي متعدد به مناسبتهاي مختلف دريافت كرده ام . در اين مسابقات به جاي چند داور ،‌همه افرادي كه حضور دارند ، حق راي دارند و مي توانند هنرمند كاريكاتوريست موفق را از ديد خود انتخاب كنند و اين افتخار بزرگي براي من است .
http://www.steckleystudios.com

هیچ نظری موجود نیست: