۱۳۸۱ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

هادي فراهاني كاريكاتوريستي در فرنگ

هادي فراهاني www.hadifarahani.com در اواخر سال هاي شصت ، چهره شد . در آن زمان تصوير ساز و كاريكاتوريست هفته نامه سروش بود . آدمك هاي كارتوني اش بسيار بامزه و ساده بودند و به راحتي با مخاطب ارتباط مي گرفتند . فراهاني طراح بسيار قابلي بود ( و هست ) و خيلي سريع به سراغ تجربه ايراني كردن كارهايش رفت .اولين نمايشگاهش تركيب نگارگري ايراني و كاريكاتور را مي شد به خوبي ديد . كاري كه كامبيز درمبخش در دهه پنجاه به سراغش رفته بود .
در سال 72 نميشگاهي از آثارش را با مضمون ‹‹ ورزش باستاني ›› برپا كرد . در تكنيك آن زمان او مي شد حال و هواي كارهاي رالف استدمن و سيرل را به خوبي ديد . شايد سوژه ها و ايده ها جديد نبودند ، ولي اجراهاي بسيار دقيق و زيباي او در كنار قاب هايي با فرم هاي خاص بسيار جذاب مي نمودند . او از نخستين طراحاني بود كه با كامپيوتر كار مي كرد .
او جزيره محدود تصوير سازي ايران را ترك كرد و به آن سوي آبها رفت . هادي در حال حاضر براي نشرياتي مختلفي در آمريكا و كانادا طرح مي كشد و تصوير سازي مي كند .
طرحهاي جديد فراهاني ديگر آن چيزي نيست فكر مي كرديم . چرا زياده بنويسيم ؟ خودتان بهتر از من خواهيد ديد كه غول از چراغ بيرون آمده !!!
هادي در طول اين چند سال برنده چند جايزه بين المللي كاريكاتور هم شده است . حتي يكبار انجمن كاريكاتوريستهاي آمريكا او را به خاطر تصوير سازي هايش نامزد جايزه اين انجمن كرد . او با نشريه اينترنتي EYE هم همكاري ميكند .
ولي كيست كه نداند ، كار كردن در كنار حرفه اي ها ، از بردن هر جايزه اي مهمتر است ، و اينك او خود يك حرفه اي تمام عيار شده است . پس سري به كارها و كاريكاتورهاي هادي بزنيد .
با تشكر از آقاي نيك آهنگ كوثر



.

هیچ نظری موجود نیست: