۱۳۸۲ خرداد ۱۸, یکشنبه

كاريكاتوريستهاي اصفهان

سيد امين مؤيدي در سال 1352 در اصفهان متولد شد و در سال 1379 در رشته مهندسي صنايع از دانشگاه آزاد نجف آباد فارغ التحصيل شد .
كاريكاتور را با جواد عليزاده و مجله طنز و كاريكاتور شروع كرد و در سال 70 نيز برنده مسابقه كاريكاتور اين مجله شد . وي در سال 1372 در بخش جوانان مسابقه‌ي بين المللي توطئه شيطاني برنده شد . و در سال 1373 اولين كلاس آموزش كاريكاتور در اصفهان را با همكاري حوزه هنري برگزار كرد .
اودر سال 1375 توانست در سيزدهمين جشنواره بين المللي حريت تركيه برنده شود و اين توفيق ، باعث جنب و جوش فراواني در خود او و حتي عرصه كاريكاتور اصفهان شد .
او با همكاري ديگر دوستانش تا به حال 20 نمايشگاه جمعي در موزه هنرهاي معاصر اصفهان ، خانه سوره اصفهان ، نگارخانه كوثر ، خانه جوان اصفهان ، خانه جوان اراك ، دانشگاه اصفهان ، دانشگاه صنعتي اصفهان ، دانشگاه آزاد نجف آباد ، دانشگاه فردوسي مشهد ، نمايشگاه هنرمندان اصفهان در چهلستون و ... برگزار نموده است .
امين مؤيدي به همان اندازه كه يك كاريكاتوريست موفق است يك مدير اجرايي قابل نيز مي‌باشد . آدمي كه سرش براي برگزاري همايش جشنواره و نمايشگاه درد مي‌كند و به همين دليل در تاسيس ، تدوين اساسنامه و اداره و سرپرستي گروههاي مختلف كاريكاتور اصفهان با عناوين مجمع كاريكاتوريستهاي اصفهان ، كانون كاريكاتور خانه جوان اصفهان ، تشكل غيردولتي كانون كاريكاتور و هم اكنون انجمن كاريكاتور اصفهان نقش مؤثر و چشمگيري داشته است .
دو دوره سرپرستي كانون كاريكاتورخانه جوان ، يك دوره دبير شوراي مركزي تشكل غيردولتي كانون كاريكاتور و دو سال رياست انجمن كاريكاتور اصفهان نشانگر توان و حوصله او در اين زمينه است .
شايد به همين خاطر است كه يكي از اعضاي انجمن كاريكاتور درباره او مي‌گفت مؤيدي به خاطر كاريكاتور كچل شده است ! و اين هم يك سري كاريكاتور از مؤيدي حتماً ببينيد .

هیچ نظری موجود نیست: