۱۳۸۲ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

كيانوش و كاريكاتور ايران

كيانوش رمضاني Kianoosh Ramezani در سال 1352 در شهر رشت متولد شد و تحصيلات خود را در رشته كشاورزي شروع و در ويرجيناي آمريكا در رشته كارشناسي ارشد اصول و مباني كامپيوتر فارغ التحصيل شد .
رمضاني موسس اولين انجمن رسمي كاريكاتور ايران بود (1373) كه در نهايت در سال 1376 با مجوز رسمي از انجمن هنرهاي تجسمي ايران ثبت و شروع به فعاليت كرد . وي عضو هيات مديره و رئيس كانون كاريكاتور گيلان ، دبير اولين نمايشگاه گروهي كاريكاتور گيلان و عضو فدراسيون سازمان بين المللي Inations آمريكا از سال 2002 است .
رمضاني پس از اولين نمايشگاه خود درسال 1372 در دانشگاه گيلان نمايشگاه هاي متعددي در ايران برگزار نموده و در چندين فستيوال كاريكاتور جه در ايران و چه در كشورهاي خارجي هچون بلژيك ، تركيه و ژاپن شركت كرده كه چند جايزه نيز از اين مسابقات دريافت كرده است .رمضاني در سال 1996 جايزه ويژه شايستگي جشنواره بين المللي كاريكاتور اخوستك ژاپن را از آن خود كرده بود .
كيانوش كاريكاتور ايران را اسير باند بازي ها و رانت خواري بوده و اين هنر را مديون كاريكاتوريستهاي خاموشي كه در ايران فعاليت مي كنند مي داند . رمضاني هم اكنون در تهران در رشته كامپيوتر مشغول به فعاليت مي باشد .

هیچ نظری موجود نیست: