۱۳۸۱ اسفند ۲۱, چهارشنبه

كم تر از 40 ثانيه در جاده ي سه فنلاند !
گفت و گو با بهرام عظيمي

جوانكي با ريش باريك روي چانه (از همان‌هايي كه روبرت پيرس مي‌گذارد) و يك موتور پرش سبزرنگ ناگهان از دست پليسي كه مي‌خواهد به خاطر نداشتن كلاه ايمني جريمه‌اش كند مي‌گريزد. او در خيابان‌ها گاز مي‌دهد، لايي مي‌كشد و چند بار تا آستانه‌ي يك تصادف جان‌خراش پيش مي‌رود، تا اين كه سر يك چهارراه سرانجام تعادلش به هم مي‌خورد و همراه موتورش به زمين مي‌افتد.
اگر اهل تماشاي تلويزيون باشيد، لابد اين تصاوير برايتان آشنا است. بخش‌هايي از يك تيزر تبليغاتي نيروي انتظامي براي تأكيد بر استفاده از كلاه ايمني توسط موتورسوارها. اين تيزر يك انيميشن رايانه‌اي سه بعدي (3D) است كه بهرام عظيمي آن را ساخته است. او متولد سال 1345 در تهران است، توي هنرستان اتومكانيك خوانده و در دانشگاه هنر ليسانس صنايع دستي گرفته؛ فعلاً هم يكي از كاركشته‌ترين انيميشن‌سازهاي ايراني است.
بهرام عظيمي با آن ظاهر عجيب، كه مثل نويسنده‌هاي روس به نظر مي‌آيد، از سال 72 فعاليت حرفه‌اي‌اش را در ساختن انيميشن شروع كرده؛ اگر چه خودش ترجيح مي‌دهد بيش‌تر طراح و كاريكاتوريست مطرح شود. از كارهاي موفق تلويزيوني‌اش مي‌شود به تيزرهاي بابابرقي، محصولات آيدين و كنترل نامحسوس ترافيك اشاره كرد. همين طور مجموعه‌ي چهل قسمتي داستان تاريخ و تيتراژ برنامه كودك شبكه دو. او اين روزها مشغول توليد يك سريال انيميشني سه بعدي است با نام ميدان 101 كه كارگرداني و فيلم‌نامه‌نويسي كار را هم خودش به عهده دارد. در ضمن او در دانشكده‌ي صدا و سيما انيميشن تدريس مي‌كند و در خانه‌ي كاريكاتور ايران كلاس كاريكاتور دارد. گفت‌وگويي كه مي‌خوانيد به بهانه‌ي پخش تيزرهاي تبليغاتي او از تلويزيون انجام شده، تيزرهايي كه به سفارش نيروي انتظامي ساخته شده و سرشار از ايده‌هاي جذاب كارتوني است.
حال براي ديدن كامل گفتگو اينجا را كليك كنيد .

هیچ نظری موجود نیست: