۱۳۸۱ دی ۱۵, یکشنبه

روابط كاريكاتوريستهاي حرفه اي

كاريكاتوريستهاي حرفه اي آمريكا و كانادا هر كدام انجمنهاي خاص خود را دارند . در سال 2001 همايش ساليانه اين دو به طور مشترك در تورنتو برگزار شد . اينان معمولا” در شرايط عادي فقط از طريق ايميل با هم در ارتباط هستند ولي اين همايش عاملي موثر در انتقال تجربيات حرفه اي شان بود .
تجربه در برخورد با سياستمداران ، شخصيتهاي محلي مخاطبان ، عرصه هاي مختلف اجتماعي بخشي از مباحث مطرح شده را تشكيل مي داد .
نكته جالب ، دعوت از شخصيتهاي سياسي معروف دو كشور بود . در يكي از اين جلسات از « رلف نيدر » نامزد رياست جمهوري آمريكا و رهبر « سبزها » دعوت شده بود تا در باب جهاني شدن و مضرات آن صحبت كند و يا چند سناتور و شخصيت كانادايي در نقد پيمان نفتا سخنراني كردند .
به عبارتي همايش ، نوعي كارگاه آموزشي سياسي براي هنرمندان مطبوعاتي هم بود . يكي از بخشهاي جذاب همايش ،‌جلسه ارائه آثار جوان ترها به پيشكسوتها براي رفع عيب و نقد شدن بود . بزرگترها پيشنهاد هايي به جوان ترها مي دادند كه سالها پيش ، قبلي ها به ايشان داده بودند .
معمولا” چند هنرمند بالاي سر آثار يك جوان مي ايستند و نظرتشان را با مهرباني با او در ميان مي گذارند . حتي برخي ايده هنرمند جوان را از نو برايش مي كشند ، انهم از زواياي مختلف . جالب آنكه برخي از همين با سابقه ها ،‌برندگان پولتور هستند و حرفهايشان براي جوان تر به نوعي حجت است .
تصاوير همايش از نيك آهنگ كوثر ؛ الف . ب . ج

هیچ نظری موجود نیست: