۱۳۸۱ آذر ۲۸, پنجشنبه

بدون عنوان براي صدمين صفحه !
آروين

نزديك به يكصد سال پيش وقتي اولين شماره هاي هفته نامهء پر مخاطب ملانصالدين به ايران مي آمد ، حتي طراحان و كاريكاتوريستهاي آن مجله هم فكرش را نمي كردند روزي هنري كه جامعه ايراني با آن بيگانه بود اين چنين ترويج يافته و شناخته شود . البته تصورش براي خود ما هم سخت است روزي كاملا” اين اتفاق افتاد !
هيچ فراموش نمي كنم شور و ذوقي را كه در اولين روزهاي انتشار صفحه كاريكاتور داشتم ، همين هفتصدو پنجاه روز پيش بود كه از طرف دوستان و ارباب روزنامه حيات نو گنجاندن صفحه كاريكاتور در ضميمه آخر هفته پذيرفته شد و هر دوشنبه به دنبال گرفتن كارهاي توكا ، نيك اهنگ ، جمال ، حسن و ديگران به اين سو و آن سو سرك مي كشيدم . روزهايي كه هنوز خيلي از كاريكاتوريستها با مزاياي اينترنت و اي ميل و فتو شاپ آشنا نبودند و ارتباط ها حضوري بود ! و چه ديدارهاي خاطره انگيزي . ( نمي دانم چرا در اين جور مواقع حس نوستالژيكم گل مي كنه ) !!
و در اين مدت صفحه كاريكاتور حقظ شد ، حق التحرير مسول صفحهء آن نصف شد ! و شكل و شمايل صفحه بارها دستخوش تغيير قرار گرفت . گاه تخصصي كاريكاتور و گاه زبانم لال روشنفكري !! مجموع كاريكاتورها و طرح هاي ارائة شده به پيش از پانصد اثر مي رسد و در چند ماه اخير مقالات و گفتگو هاي مانا و توكا بر غناي مطالب صفحه افزوده است . ( احساس مي كنم لحن نگارشم خيلي كليشه اي شده است ) ..آة
اميد دارم در آينده نزديك ماحصل مطالب و طرح هاي ارائه شده در اين صفحه در قالب كتابي منتشر شود .

هیچ نظری موجود نیست: