كـارتـون شمـاره 5 ................................................. جمال رحمتي
لطفا” درك و برداشت خود را از اين كاريكاتور به صورت مختصر و مفيد بيان كنيد .
پيشاپيش از اظهار نظر شما در اين خصوص ممنونم .
1 ــ
2 ــ از نظر من اين كاريكاتور يك خواب ، يك رويا است ، تلخ ، تلخ . انگوري
3 ــ چنين كنند بزرگان . صندوقخونه
4 ــ رابطه اي كه حتي پس از مرگ هم عوض نمي شود! گل كو
5 ــ عشقِ جاودانه ؛ بشرح زير: 1- پيش از مرگ، 2-سياهی=مرگ 3- پس از مرگ . ماهِ می
6 ــ همسري ابدي آن سوي مه
7 ــ اولي عاشق دومي بود ،
دومي عاشق اولي بود ،
اولي منتظر بود تا دومي به عشقش اعتراف كند ،
دومي منتظر بود تا اولي به عشقش اعتراف كند ،
سالها گذشت و اولي و دومي مردند ،
و مردم فهميدند كه اولي و دومي هر دو لال بودند . محرم راز
8 ــ جاودانگی در عشق ... شايد آگاپه وار . آيدا
9 ــ حتما” فمينيستها مي گويند که چرا بايد هميشه زنها به شانه مردها تکيه کنند و حتي پس از مزگ هم صليب زن به صليب مرد تکيه کند. سگال
10 ــ با «ب» بسم الله ، تا «ت» تمام شد ، اما براي يك طرف . درويش
11 ــ شوهر طرف سر ميرسد. بعد چراغ را خاموش و هر دو را ميكشد. بعد هم آن ها را دفن ميكند. دست آخر هم صليب ها را به اين شكل در ميآورد تا به همسر خائنش درسي داده باشد كه ديگر خيانت نكند. مهران XSEER
12ــ اين كارتون نشانگر ابدي و ازلي بودن مفاهيم و اركان اصلي زندگي است ، مانند عشق . گاه نگار
13 ــ خيلي لذت بخشه که يکي رو براي هميشه داشته باشي که بهش تکيه بدي اما اين که اون طرف تا هميشه فقط به رو به روش خيره بشه، فاجعه است. منطقا بايد اين جوري باشه که : ما به او محتاج بوديم او به ما مشتاق بود. لولوي پشت شيشه ها
14 ــ وقتي كه با تمام خستگي هام مي خواستم تكيه گاهي براي تو باشم ولي با وجود همون خستگي هام مثل يك دوست اين فضا رو ترك نكردي . ماهي و ماه
15 ــ با اين حالتی که اينا عاشقانه نشستن، چراغها که خاموش ميشه طوری به جون همديگه می افتند که هر دو ميميرن. مكتوبات درويش سلطنه
16 ــ محبت زمان و مکان نمی شناسد . بابای وبلاگ بابا و دخترش
17 ــ يه مصيبتهايي هست که حتي زير خاک هم دست از سر آدم برنميداره. اَلفي
18 ــ عشق و آرامش......مرگ.....و باز هم عشق و آرامش. يه تيكه ابر كوچولو
19 ــ نمودي از عشق ابدي است ... هر چند كه در اين دوره و زمانه ناياب شده . Deep Purple
20 ــ خيانت در راه دوستی , تکيه کردن به خود است ! حتی بعد از مرگ. دست نوشته هاي يك مسافر
21 ــ ،زنها هرچه قدر هم قوی ،از لحاظ روحی مثل يک ساقه نازک هستند که هميشه احتياج به يک شاخه محکم تری دارند که زير ساقه شان زده شود. تا با تکيه بر آن بتوانند ريشه بدوانند و بافی بمانند ، اين نياز روحی آنقدر عميق است که تا ابديت پايداراست . نيلگون
22 ــ عشق , وفاداری , تکيه گاه مطمئن تا ابديت . شيندخت
23 ــ تكيه گاه سلام
24 ــ به گمانم اين حکايت يک عشق مرده و ملول و باری به هرجهت است. عشقی که بوی مرگ مي دهد . عشقی که نيازمند رهايی است نه تصاحب. شادی شاعرانه
25 ــ با تو بودن ، با تو ماندن
با تو از دنيا گذشتن ، تا رسيدن ؛ تا رهائي ... ايران آرا
26 ــ عشق مرده . روزهاي نوجواني
27 ــ اين نقاشي هاي معني دار تو فهم ما راننده جماعت نيست ،اما اين بابا تو اون دنيا هم از دست عشقش در امان نيست . بنازم ممدلي رو داش اكبر
28 ــ شانه اي براي آراميدن ، تا هميشه ، حتي پس از طعمه خاك شدن ، زيبا اما انجام نشدني ، هيچگاه . ميهن دوست
29 ــ عشق که تکيهگاه باشد. مرگ است زندگی نيست. چون مردهگان يکی ايستا و ديگر سر بر شانه آن. اين عشق نيست ترجمان حرف به حرف مرگ است.
اگر کاريکاتوريست میخواست عشق ابدی را نشان دهد بايد هر دو سر به روی شانههای هم میگذاشتند. شبح
30 ــ اين كاريكاتور وضعيت جوانان ايران را نشان مي دهد . همه با هم
31 ــ راز كاريكاتور در قسمت دوم آن است ، لطفا” خوب توجه كنيد . مرتضي مددي اصفهان بازار
32 ــ ديدي چي شد ! اينقدر در ... زياده روي كردن تا مردن ! لامصب تو قبر هم ول نمي كنن !! خوب چه ميشه كرد ، مثل هميشه كرم از دخترهاست !!!
اه ! دستت رو بكش اونور دختر ! دارم تايپ مي كنم . خاطرات آقا کيانوش
33 ــ مرگ پايان كبوتر نيست ... مرگ وارونه يك زنجير نيست ....(سهراب) دخترك سنگي
34 ــ انعطاف پذيری از خصوصيات خوب زن است. چيزی که مرد آن را خوار می شمارد. زن نوشت
35 ــ عشق بي پايان است . مادي نيست كه با ماديات و مرگ از بين رود . به عبارتي عشق يعني مرگ. يك كليك براي هميشه
36 ــ روز بيايد رور ... عشق تو ماند ابد(سعدي)
عشق حقيقي ماندگار است . تجارت الكترونيك در ايران
37 ــ هرگزم مهر تو از دل نرود. ساباط
38 ــ همه ما آدمها دنبال يك تكيه گاه هستيم و اون تكيه گاه همان گمشده ماست . زهرا
39 ــ با عشق ... حتي مرگ نيز نمی تواند جدايمان سازد . از سينما ....
40 ــ اگه به زن رو بدين ، اين دنيا که هيچی حتی اون دنيا هم "وبال گردن ( يا شانه!!) ميشه! چرنديات
41 ــ اين كاريكاتور درباره زوجهاي مسيحيه كه سر سنگ قبراشون صليب گذاشتن !!!؟ manoahoo
42 ــ دختر احساساتي است و پسر منطقي ، دختر در حال زندگي نمي كند چون عشق مي كند و نيست ،پسر به آينده مي نگرد و حال را نمي بيند .... كلا” كنار هم نيستند ديگه ! خلاصه اينكه اوضاع شون جالب نيست ،دختر عشق مي كند پسر پول ! شايدم اين يك لحظه است كه عكس گرفته شده ! مثلا” قيافه گرفتند ! شايدم دختر سكته كرده سرش افتاده ! شايد هم اون پسر از اين مجسمه ها است كه دخترها كرايه مي كنند كه تنها نباشند !! اما دقيقا” فكر مي كنم دختر طبق معمول كار احمقانه اي كرده ! دارد مثلا” ناز مي كند ( معذرت خواهي و ببخشيد و ... ) Mehrdad Mirhadi
43 ــ محكوم آزاد است .... خلبان كور
44 ــ الف : اتكا بيش از حد يك نفر به ديگري تا حدي كه شخص تيكه دهنده زير سطح هستي هم با سايه اي تيره پوشيده شده و شخص تكيه شونده محكوم به راست ايستادن و خسته نشدن و در عوض حضور كامل در صحنه هستي .
ب : زوال و عدم حضور در سطح هستي براي هر 2 مدل انسان (محكم و استوار يا خميده و متكي )
ج : پس از مرگ نيز مشخص ايستاده در اذهان مطرح مي ماند و مشخص بي اراده و بي تحرك نيز بي اثر افسانه كاج آبادي
45 ــ ظاهرا ترکيب شيمياييشون خوب به هم ميخورده ! مهندسی شيمی
46 ــ عادت عادت عادت ،
عشق انقدر ساکن نيست. چرا همه ميگن اين عشقه؟
به نظر من اون قبرستون گذر زمانی نيست. تصوير همون مرد و زنه در همون آن . آقا گل
47 ــ من از قسمت دوم خوشم مياد . در جستجوي كلمات
48 ــ انسانهاي دور از شادي كه در واقع با مرده فرقي ندارند .
چه خوب بود اگه همه زوجها با هم مي مردند !
اگر به دقت همه انسانها نگاه كني همين رو ميبيني ! Sam Salek
49 ــ در فراسوي مرزهاي تنات
تو را دوست ميدارم
در آن دور دست بعيد
كه رسالت اندامها پايان ميپذيرد
و شعله و شور تپشها و خواهشها
به تمامي فرو مينشيند
و هر معنا قالب لفظ را واميگذارد
چنان چون روحيكه جسد را در پايانش وا نهد... خاك
50 ــ هميشه فاصله ای هست
گريزگاهی نه . كتيبه زخم
51 ــ قسمت چپ صليب ، همون شونه مرد است كه زن بايد سرشو بزار روش . هوشنگ و يادداشت هايش
52 ــ بايد بگم كه من فكر مي كنم اين كاراكترهارو جابجا كشيده.وجاي اون مرده و زنه بايد عوض بشه.حالا اين نظر ماست . مي دونم كه اونجايي!
53 ــ من كه دلم براشون سوخت و نظري ندارم جز سكوت . Nothing
54 ــ چه جالب....دست استکبار تو کاره. سرکاريه شيرازی
55 ــ نظر من هم همون سكوته . نعيم (حال و روز مت)
56 ــ سرم بي شانه هايت خواب نمي دانست
به خواب شانه هايت مي روم
مي آيي
مي ايي و آرام به بسترم مي بري
شب بخير عزيزم ميگويي
بوسه كه مي خوام
چون خواب از سرم مي پري
ستاره ها شاهدند / تا صبح چند بار سرشماري شدندند
شب / دستي بر سر اشكهايم كشيد و رفت
تو هرگز نيامدي . شبگرد
57 ــ چهره مرد نشان مي دهد که او تکيه گاه عاطفی زن نيست بلکه تکيه گاه تاريخی وجبری اوست . جرجيس
58 ــ ايستادگي و مقاومت در برابر عشقي حقيقي تا آخرين نفس ياس كبود
59 ــ به نظر من يعني مرگ براي ما
خواهد بود چه مرد و چه زن و چه
حتي عاشق و معشوق و
معناي ديگر اينكه دو نفر كه در
غم و غصه ها شريك هستند هميشه
در كنار هم مي مانند حتي پس از
مرگشان با هم هستند. يادداشت های عليرضا
60 ــ در همه حال می توان يار و ياور بود حتی پس از مرگ. سيمرغ
61 ــ ما نفهميديم از دست اين زن جماعت به كجا پناه ببريم ؟ محل شون نذاريم ؟ بريم تو سياهي ؟ بريم تو قبر ؟ ...
ظاهرا”اين بابا نقاش هم مشكل ما رو داشته و به همين وسيله اعلام مي كنيم كه اگر راهش را پيدا كرد و به ما گغت خيلي باحال است ، ما هم اگر راهش رو پيدا كرديم به عباس ميگيم بهش بگه . آقا مهدي
62 ــ عاقبت سوي حقيقت هر مجازي مي كشد ... باربـُد
63 ــ زن موجودی است که هميشه وابسته به مردبوده و وابسته باقی خواهد ماند. يادگار
64 ــ حکايت دوست داشتنی است جاودانه که با رفتن به منزل خاک هم رنگ نمیبازد و فراموش نمیشود. با خواستـنی که در دل دارم و شوقی که در سينهام زبانه میکشد، به سوی تو میآيم... آن روز هم که زير خاک خفته باشم، تکه سنگ بیجانی که بر مزارم پای بست است، از دَم عشق هميشه بيدارم جان یيبد و به تو مايل شود تا بگويد و بدانی که "دوستت دارم"...
"خواهم از دل که با شور عشقت کُند زندگانی / دل نميرد، اگر من بميرم، تو در دل بمانی"(امرر جاهد). ديده
65 ــ اولين کاريکاتور یک تخيل مردانه است. يک خواهش زنانه هم هست برای تنها نبودن. آن فاصله سياه زمان استحاله يک تخيل مردانه به يک خواهش مردانه و يک خواهش زنانه به هيچ است. و در آخر تنها يک خواهش مردانه است برای تنها نماندن . تلخون
66 ــ زن مظهر عطوفت و عشق پايدار . آشنا
67 ــ
68 ــ
69 ــ
........
shahriarab@hotmail.com
۱۳۸۱ آبان ۲۱, سهشنبه
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر