۱۳۸۱ شهریور ۱۲, سه‌شنبه

برترين كاريكاتوريست سياسي قرن بيستم
نيك آهنگ كوثر(قسمت اول)

چندي پيش ، نمايشگاهي از آثار ديويد لو David Low در لندن برپا شد . تالار وست مينيستر لندن ميزبان آثار هنرمندي بود كه شايد بيشترين ضربات را برتن دشمنان انگلستان ، از جمله هيتلر وارد كرد .
در اين نمايشگاه كه با حمايت بخش تاريخ BBC و انجمن كاريكاتور سياسي برگزار شده بود 110 اثر از ‹‹ ديويد لو ›› به نمايش در آمد . با نگاهي به آثار اين هنرمند مي توان تاريخ نيمه اول قرن بيستم را ورق زد .
ديويد در 1981 در زلاندو به دنيا آمد . خوانده اش مهاجريني اسكاتلندي بودند . وقتي در كودكي مجله ‹‹ پانج ›› به دستش رسيد ، تصميم گرفت كاريكاتور بكشد . در پانزده سالگي آثارش در مجلات و روزنامه هاي زلاندنو به چاپ مي رسيد . او بسيار اخلاق گرا بود و اين حس را در در كارهايش بخوبي نشان مي داد . در هجده سالگي به استراليا رفت تا در كنار دو كاريكاتوريست حرفه اي روزنامه ‹‹ سيدني بولتين ›› كار كند . در همان سالها يك نويسنده انگليسي كه تحت تاثير كارهاي ‹‹ لو ›› قرار گرفته بود ،‌در مقاله اي به شرح كارهايش پرداخت و خيلي سريع انگليسي ها به دنبال جذبش آمدند و در 1919 كاريكاتوريست روزنامه ‹‹ ديلي نيوز ›› شد و بعد هم به روزنامه ‹‹ استار ›› پيوست . ادامه دارد .....

هیچ نظری موجود نیست: