۱۳۸۱ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

الويس پريسلي و كاريكاتور

دهها هزار نفر از دوستداران الويس پريسلی خواننده فقيد آمريکايی که به سلطان راک اند رول شهرت دارد، به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد مرگ او در آرامگاهش در شهر ممفيس ايالت تنسی گرد آمدند.بسياری در زير باران شديد بر روی سنگ قبر او گل می گذاشتند؛ عده ای دعا می خواندند و عده ای نيز اشک می ريختند
الويس آرون پريسلی، "سلطان موسيقی راک اند رول"، در روز 8 ژانويه سال 1935 در خانواده فقيری در شهر "توپلو" در ايالت می سی سی پی به دنيا آمد. وی تنها فرزند خانواده بود. الويس در سنين جوانی با خانواده اش به شهر ممفيس نقل مکان کرد. او نخستين قرار داد خود را با شرکت "سان رکوردز" بست و در کنار گروه خود شامل "اسکاتی مور" گيتاريست و "بيل بلک" گيتاريست بيس، به ضبط چندين ترانه پرداخت.
وی مجموعا 131 آلبوم و ترانه توليد کرد و به خاطر آنها به انواع جوايز دست يافت. وی از جمله 14 بار نامزد جايزه "گرمی" (Grammy) شد و مجموعا 4 جايزه گرامی دريافت کرد. او در سن 36 سالگی برنده جايزه گرمی "بهترين دستاوردهای زندگی" شد.
بالاخره در تابستان سال 1977، درست يک شب قبل از آن که قصد داشت سفر تازه ای را برای اجرای کنسرت آغاز کند، در اثر حمله قلبی که ناشی از استفاده بيش از حد دارو بود درگذشت.تقريبا بلافاصله پس از انتشار خبر مرگش، عزاداران از همه جا در "گريسلند" گرد آمدند تا با کودک فقيری که رويای آمريکايی را تجربه کرده بود وداع گويند.
شايد بتوان گفت که آن روز هرگز پايان نيافت: گريسلند همچنان با گذشت 20 سال يکی از جذاب ترين مکان های توريستی آمريکا است و آلبوم های او همچنان از فروشی پررونق برخوردار است.
حال از شما دوستان دعوت مي كنم ، چند كاريكاتور از دوستداران او در بيست و پنجمين ساگردش ديدن كنيد ، پس اينجا را كليك كنيد .

هیچ نظری موجود نیست: