۱۳۸۱ تیر ۲۴, دوشنبه

كاريكاتور ما ، از طنز سياه ضربه مي خورد
روزنامه جام جم

كاريكاتور مطبوعاتي ايران ، هنوز جايگاه خود را پيد ا نكرده است . سيد مسعود شجاعي طباطبائي ، كاريكاتوريست و رئيس خانه كاريكاتور ايران با بيان اين مطلب افزود : كم توجهي به اين مقوله باعث شده است تا كاريكاتوريستهاي ايراني به طنز سياه روي آورند .
وي ياد آور شد ؛ بررسي مسائل روز از ديدگاه كاريكاتور مطبوعاتي ، باعث مي شود تا مسائل پيچيده سياسي براي خواننده مطبوعات قابل هضم شود .
وي در ادامه اظهار اميدواري كرد ، با تشكيل انجمن كاريكاتوريستهاي ايران ، مشكلات بسياري از علاقه مندان اين رشته در كشور رفع شود .
همچنين توكا نيستاني كاريكاتوريست مطبوعات نيز با اشاره به اين كه كاريكاتور مطبوعات هيچ گاه رنگ سفارش به خود نمي گيرد ، تصريح كرد : شايد به صورت اتفاقي ، كاريكاتوري همخوان با انديشه صاحبان مطبوعات شود ،‌اما كليه آثار كاريكاتور در حوزه مطبوعات ، انديشه صرف كاريكاتوريست است .
وي در ادامه با ابزار نگراني از رويكرد كاريكاتوريستهاي ايراني به كاريكاتور نمايشگاهي خاطر نشان كرد ؛ جايگاه هنر كاريكاتور ،‌مطبوعات است و شايد بتوان گفت بهترين راه ارتباط اين هنر با مردم همين است .
همچنين فائز عليدوستي ديگر كاريكاتوريست كشورمان با ابزار خرسندي از اين كه در سالهاي اخير كاريكاتور در مطبوعات از هنري تزئيني در آمده و به يك رسانه مستقل تبديل شده شده است . افزود ؛ كاريكاتور مطبوعاتي جزو مكمل مطبوعات است و گاه تاثير آن بيشتر از چندين صحفه و مقاله و نوشته اي است كه در يك جريده منتشر مي شود .

هیچ نظری موجود نیست: