۱۳۸۱ تیر ۵, چهارشنبه

كامبيز درمبخش : آمده ام كه بمانم

استاد كامبيز درمبخش پس از 17 سال دوري از كشور به ايران بازگشت ، كامبيز درمبخش متولد 8 خرداد ماه 1321 شيراز و فارغ التحصيل رشته هنر در سال 1339است كه تمام زندگي خود را وقف كارتون و كاريكاتور كرده .
آقاي درمبخش در گفتگوي كوتاهي كه ديروز در خانه كاريكاتور تهران صورت گرفت ؛ دليل برگشت خود را به ايران، خدمت به كاريكاتور كشور اظهار كرد ، وي تصريح كرد : كاريكاتور در ايران مانند چشمه اي جوشان در حال فوران است و انرژي هاي نابي در ايران نهفته است .
آقاي درمبخش افزود : بعلت نبود نشريات تخصصي كاريكاتور ايراني به زبانهاي زنده دنيا هيچ شناختي از دنياي كارتون وكاريكاتوريستهاي ايران در خارج وجود ندارد واين شناخت به فستيوالهاي خارجي و بولتن هاي آنها خلاصه مي شود و تا حدودي هنر ناب كاريكاتور ايران مهجور مانده است .
وي همچنين اظهار كرد : تاكنون با هيچ يك از نشريات داخل كشور جهت ادامه كار وارد مذاكره نشده اما در طول اين چند سال دوري هميشه روند كاريكاتور ايران را دنبال مي كرده و درصدد است تا در آينده اي نزديك كتابي از آثار قبلي خود را در ايران منتشر كند .
آقاي درمبخش تاكنون جوايز بسياري از نمايشگاه هاي بين الملي كسب كرده و همچنين نمايشگاههاي متعددي بصورت انفرادي و گروهي د ركشورهاي كانادا ، يوگوسلاوي ، بلغارستان ، سوئيس ، تركيه ، ايتاليا ،‌آلمان و .... برگزار كرده است .
خوشبختانه وضعيت جسماني وي رو به بهبودي است ولي ايشان اظهار كردند همواره بايد تحت نظر پزشك قرار داشته باشند ،‌ما نيز براي او آرزوي سلامت و بهبودي عاجل را مي نمائيم .
حال شمارا دعوت ميكنم كه چند اثر از آثار اين استاد را ملاحظه كنيد ؛
A . B . C . D


.

هیچ نظری موجود نیست: