۱۳۸۱ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

كاگل پربيننده ترين سايت كاريكاتور در دنيا

سايت داريل كاگل Daryl Cagle از سايتهاي طراز اول دنياي كارتون و كاريكاتور با حدود 4 ميليون بيننده در ماه يكي از پر بيننده ترين سايتهاي كاريكاتور در جهان به شمار مي رود .
اين سايت توسط داريل كاگل رئيس پيشين انجمن كاريكاتوريستهاي آمريكا N C S اداره مي گردد . او سالهاست كه با سنديكاي Tribune Media Service همكاري ميكند ، اما جالب است بدانيد كه تمام كارهاي اين سايت شلوغ و پرمشغله را خودش به تنهاي انجام مي دهد ، او درباره سايت خودش اينچنين مي گويد :
من در سال 1994 سايت cagle.com را بعنوان سايت اينترنتي شخصي راه اندازي كردم ، در آن زمان كاريكاتوريستها دنبال اين كارها نبودند . رندي گلس برگن جزو اولين كاريكاتوريستهاي بود كه براي خودش سايت داشت ، من و گلس براي سايتهاي همديگر لينك گذاشتيم . بعد از مدتي تصميم گرفتم تمام تصاوير جديدي كه مي كشيدم به سايتهاي مختلف e-mail كنم . خيلي زود بسياري از همان سايتها براي من لينك گذاشتند ، و اينچنين شد كه سعي كردم كارم را وسعت دهم .
تصميم گرفتم آثار دوستانم را هم در معرض نمايش قرار دهم ، به همين دليل عنوان ‹‹ مركز اينترنتي كاريكاتوريستهاي حرفه اي ›› را به سايت اضافه كردم .
سايت روزبروز پربارتر مي شد ، ولي هزينه ها كار توان فرسا بود .
ناگهان سرو كله شركتي جديدI-Pipe پيدا شد و از سال 1995 تا 1999 امور اينترنتي مرا مجانا” تقبل كرد .
اما ، اما چون در سايتم ترافيك اينترنتي داشتم و شركت I-Pipe توان پرداخت كپي رايت و حق و حقوق كاريكاتوريستهايي كه كارشان در سايت بود را نداشت ، در حال ورشكستگي بودم .
در همين موقع شركت Slate يكي از شركتهاي اقماري مايكرو سافت را پيدا كردم ، و آگهي هاي مورد نظر Slate را وارد سايت خودم كردم . درآمد ناگهان هفت برابر شد .!!!
من مجبور بودم كاريكاتوريست ، بازاريابي و حتي مديريت انفورماتيك سايت خودم را خودم به تنهاي انجام دهم .

كاگل در حدود 125 نفر عضو ثابت و صدها كاريكاتوريست و نويسنده ديگر دارد كه كارشان در اين پايگاه در معرض نمايش قرار مي گيرد . يكي از كارهاي اين سايت تقسيم بندي موضوعي مسائل سياسي ، اجتماعي ، هنري و ...
ميباشد . در اين سايت قسمتي جهت آموزش كاريكاتور و كارتون وجود دارد كه يكي از قسمتها ي جالب اين سايت به شمار مي رود ..
از عوامل موفقيت آميز اين سايت يكي ارسال e-mail رايگان به مشتركان است ، بدين صورت كه هر موقع كاريكاتور جديدي در سايت قرار گيرد ، آن را براي مشتركان e-mail ميكند و يكي ديگر از عوامل موفقيت آن استفاده از كار تمام كاريكاتوريستها با هر موضوع ، حتي موضوعاتي انتقادي از كشور آمريكا در اين سايت مي باشد . خود داريل كاگل مي گويد : من نمايش ديدگاه هاي غير معمول را براي مخاطبان بسيار مي پسندم . برايم كيفيت اهميت دارد ، نه جنبه صرفا” خبري اثر ، هر چه طرح بحث انگيزتر باشد بهتر است ، مخاطبان را بايد به فكر واداشت .
او مي گويد : شايد طرحهاي جالب و فراوان اين سايت در خصوص بحران رسوايي رابطه كلينتون و مونيكا مخاطبان زيادي جفت و جور كرد . اما در هر صورت اميدوارم شما هم از بينندگان ثابت اين سايت شويد .


.



هیچ نظری موجود نیست: